Sunday, September 9, 2012

Johan Pertandingan Pidato Piala Diraja KPM Peringkat Negeri Selangor 2012 - Teks Pidato


[Dimohon agar sesiapa sahaja yang berminat mengekstrak teks pidato atau bahan-bahan lain dari blog ini untuk memohon keizinan terlebih dahulu daripada penulis. Sila perkenalkan diri selengkapnya dengan memaparkan nama penuh & nama institusi dan bukannya hanya nama timangan atau pengenalan diri yang samar. Hormatilah hakcipta dan integriti keilmuan. Terima kasih.]
  
PENDIDIKAN CEMERLANG NEGARA TERBILANG
  
Terima kasih peneraju acara, panel juri teguh saksama dan seluruh warga dewan berkarisma. Assalamualaikum dan salam ceria buat semua.
 
Sesungguhnya pendidikan cemerlang ditakrifkan sebagai prakarsa menyuburkan pemahaman teori, praktikaliti dan budaya mengkaji tanpa henti dalam mencanai ketinggian akal budi insan sejati. Proses ini dapat memanusiakan manusia dan mencorakkan peradaban sesebuah bangsa.
 
Maka, untuk menjadikan Malaysia sebuah negara terbilang, pendidikan cemerlang berpandukan Falsafah Pendidikan Kebangsaan dilihat mampu melahirkan masyarakat yang bertamadun demi mencapai wawasan negara maju yang kita impikan.

Persoalannya, bagaimanakah kita dapat merealisasikan pendidikan cemerlang demi membentuk negara terbilang?
 
Maka, hayatilah cetusan minda kurniaan Allah, rempuhan idea pertamaSekolah Cemerlang, Pendidikan Gemilang”.

Menerusi Pelan Induk Pembangunan Pendidikan, institusi sekolah sentiasa ditambahbaikkan, sekolah kebangsaan diperkasakan, jurang pendidikan dirapatkan, sekolah wawasan diwujudkan, semuanya untuk menyemai budaya kecemerlangan dan semangat perpaduan ke arah 1Malaysia yang kita gagaskan. Dalam era kemodenan, sekolah bestari menjadi pilihan, aplikasi ICT banyak digunakan, malah pedagogi guru mampu ditingkatkan. Bagi menangani golongan pelajar bermasalah, pendekatan kaunseling dibuat secara berhemah, penerapan disiplin membentuk sahsiah, ketrampilan murid kian terserlah, bukti pendemokrasian pendidikan tidak pernah goyah.


Hakikatnya, institusi pendidikan kita terbukti cemerlang apabila Laporan Daya Saing Global 2012, Forum Ekonomi Dunia meletakkan kualiti pendidikan negara di tangga ke-14 daripada 142 buah negara. Malah, transformasi pendidikan telah melonjakkan kecemerlangan apabila 182 buah sekolah kluster berjaya dikenalpasti, 66 buah sekolah pula diiktiraf berprestasi tinggi bahkan 2450 buah sekolah dilihat berpotensi memperbaiki Gred Purata Sekolah sendiri. Sudah terang lagi bersuluh, “Sekolah Gemilang, Pendidikan Cemerlang, Negara Terbilang”.

 
Hadirin sekalian,
Rempuhan idea yang keduaGuru Cemerlang, Pendidikan Gemilang”.

Kecemerlangan sistem pendidikan di Malaysia sebenarnya ditunjangi oleh 5 prinsip utama golongan pendidik kita, iaitu kekuatan intelek, kepimpinan berwibawa, kemurnian akhlak, kesediaan untuk berubah serta kecintaan terhadap profesion keguruan. Lantaran itulah, Standard Guru Malaysia telah dilancarkan, Petunjuk Prestasi Utama Sektor Pendidikan terus diperkasakan, Guru Cemerlang diberi pengiktirafan, Tawaran Baiah Baru turut diberikan, bukan untuk menambah beban atau tekanan, tetapi sebagai dorongan untuk merintis perubahan demi kemajuan dunia pendidikan. Kepimpinan bertauladan turut dijadikan teras utama lebih-lebih lagi dalam pengurusan masa, tanggungjawab bersama, amalan etika dan budaya kerja dalam meningkatkan kualiti pendidikan.
 

Hasilnya kini, bilangan guru dan pengetua cemerlang telah mencecah 8125 orang berbanding 5984 orang pada tahun 2010. Lebih membanggakan lagi, Kajian Indeks Persepsi Murid 2012 mendedahkan bahawa 97.4% murid-murid Malaysia menganggap guru-guru mereka bersifat penyayang, berdedikasi malah menjadi sumber inspirasi. Benarlah nukilan pantun, berburu ke padang datar, dapat rusa belang di kaki, berguru kepalang ajar, bagai bunga kembang tak jadi. Terima kasih guru-guru Malaysia dalam menjayakan hasrat Pendidikan Cemerlang, Negara Terbilang.
 
Hadirin sekalian,
Rempuhan idea ketigaPendidikan Cemerlang, Modal Insan Gemilang”.

Sedarkah kita bahawa hari ini gejala sosial bermaharajalela, mat rempit dan bohsia jadi idola, zina pula dianggap biasa, bayi dihumban tanpa kasihan, dipijak ditendang tanpa ihsan, lebih menyedihkan hati, bapa dicaci, ibu dimaki. Jelaslah, dalam dunia moden kini, modal insan bermoral tinggi bukan lagi satu kemewahan tetapi satu keperluan. Maka dalam membentuk ketrampilan modal insan, pendidikan seimbang kita aplikasikan, subjek Sivik dan Kewarganegaraan kita mantapkan, pengisian kokurikulum kita perhebatkan, Dasar 1Murid 1Sukan kita lancarkan, kempen budi bahasa kita jayakan, bahkan disiplin pelajar kita tingkatkan.

Lantaran itulah, sistem pendidikan kita terbukti cemerlang dalam melahirkan individu yang kompetitif dan dinamik bagi mewarisi kepimpinan negara. Sekadar menyebut beberapa contoh, menerusi transformasi pendidikan, kita mampu menghasilkan lebih ramai pelajar pintar seperti Nur Amalina Che Bakri, lebih ramai atlit muda seperti Dato’ Nicol Ann David, lebih ramai tokoh belia seperti Zuraidi Komari, malah lebih ramai idola remaja seperti Imam Muda Asyraf. Hakikatnya jelas, Pendidikan Cemerlang Melahirkan Modal Insan Gemilang Demi Memacu Kejayaan Negara Terbilang.

Ya, hadirin sekalian. Secara kesimpulannya, pendidikan cemerlang menjelaskan kolerasi yang simbiotik antara institusi pendidikan berkualiti, golongan pendidik berdedikasi dan kemenjadian pelajar modal insan berintegriti. Apabila kesemua ramuan ini mampu kita adun bersama, maka pendidikan kita akan menjadi lebih bermakna sekaligus menjayakan hasrat pembinaan citra negara yang berjaya. Benarlah bahawa “Pendidikan Cemerlang Negara Terbilang”.

Teks Pidato
Disediakan oleh : En. Harmi bin Mohammad Jamil
Disampaikan oleh : Sdr. Muhd Misykat Abdul Rahman
Mewakili SMK Subang Utama / Petaling Perdana
Johan Pertandingan Pidato Piala Diraja KPM Peringkat Negeri Selangor 2012

299 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 299 of 299
Harmi bin Mohammad Jamil said...

Waalaikumussalam w.b.t,
Dipersilakan Mohd Zarif Asyraf, semoga bermanfaat.

Qhalif's Mommy said...

Assalamualaikum en.harmi
sy cikgu nor hana nordin dr skpp18 (1) mohon izin utk menjadikan teks pidato ini sbg bahan rujukan. Semoga encik dapat beroleh kebaikan berganda atas izin yg diberikan.t.kasih

Harmi bin Mohammad Jamil said...

Waalaikumussalam Puan Nor Hana,
Dipersilakan. Semoga bermanfaat.

Unknown said...

saya Nuralifah Ilyana dari SMKPW ingin meminta izin untuk memanfaatkan teks ini. Harap diizinkan.

Unknown said...

Assalamualaikum. saya nuralifah ilyana bt muhamad noor dari SMK Puteri Wilayah ingin meminta izin untuk mengambil beberapa isi untuk dijadikan panduan kerana saya bakal bertanding dalam pertandingan pidato pada 2/9/2014.

harap diizinkan dan dihalalkan.

terima kasih.

Harmi bin Mohammad Jamil said...

Waalaikumussalam Alifah Ilyana, dipersilakan. Semoga bermanfaat. InsyaAllah jumpa nanti di peringkat negeri.

Unknown said...

salam saya nur fasihah bt che azhar dari ipg kota bharu ingin memohon keizinan cikgu untuk mengambil input2x penting dalam ucapan untuk mdijadikan bahan bantuan untuk menyiapakan tugasan saya.Mohon halalkan segala ilmu..:)

Unknown said...

salam encik saya nur fasihah dari ipg kota bharu ingin memohon kebenaran untuk mengambil beberapa input2x dari pidato cikgu untuk membantu menyiapkan tugasan saya.Mohon dihalalkan segala ilmu..:)

Harmi bin Mohammad Jamil said...

Waalaikumussalam Nur Fasihah, dipersilakan. Semoga bermanfaat.

Unknown said...

Assalamualaikum, saya Athirah Drani dari Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor. Mohon keizinan tuan untuk menggunakan teks ini sewaktu persembahan pidato.

Harmi bin Mohammad Jamil said...

Waalaikumussalam Athirah Drani, dipersilakan. Semoga bermanfaat.

Unknown said...

Assalamualaikum Cikgu Harmi.
Saya, Syadiyah daripada Politeknik Sultan Idris Shah.
Saya memohon kebenaran dan keizinan daripada cikgu untuk saya jadikan bahan teks pidato karangan cikgu sebagai rujukan.

Mohon dihalalkan dunia akhirat segala ilmunya.
Terima kasih, Wassalam.

Unknown said...

Assalamualaikum Cikgu Harmi,
Saya, Syadiyah dari Politeknik Sultan Idris Shah.
Saya memohon keizinan daripada cikgu untuk saya jadikan bahan teks pidato karangan cikgu sebagai rujukan. Mohon dihalalkan dunia dan akhirat segala ilmu yang dikongsi.
Sekian, terima kasih.
Wassalam.

Cik LabuuAir said...

assalamualaikum Ustadz.. saya Nur Nabila Binti Ibrahim dari Universiti Malaysia Terengganu, mohon izin memanfaatkan teks pidato PENDIDIKAN CEMERLANG NEGARA TERBILANG, terima kasih sangat.

Harmi bin Mohammad Jamil said...

Waalaikumussalam, dipersilakan Nur Nabila. Semoga bermanfaat.

Nurul Najihah said...

CIKGU, izinkan sy manfaatkan pidato ini. syukran.
najihah radzali, iium.

Harmi bin Mohammad Jamil said...

Dipersilakan.

Unknown said...

Assalamualaikum wbt. Saya dari Chong Hwa High School mohon untuk mengambil teks sebagai rujukan untuk pertandingan yang akan datang. Harap cikgu izinkan dan halalkan perkongsian ini. Terima kasih.

Anonymous said...

assaalamualaikum, saya nor yusniza sharafat
dr universiti malaysia terengganu

saya memohon untuk menggunakan isi yang terdapat dalam text pidato cikgu untuk pertandingan pidato saya nanti. harap cikgu izin dan halalkan.

chua said...

salam, saya nur syuhadah dari pualu pinang mohon untuk mengambil contoh teks sbgai rujukan

Unknown said...

Assalamualaikum cikgu,
saya cikgu fauzani dari SMA Al-Khairiah pedu Kuala Nerang Kedah ingin memohon menggunakan teks pidato ini untuk pembelajaran anak pelajar sekolah saya .sekian terima kasih

Unknown said...

Assalamualaikum cikgu

saya cikgu fauzani dari SMA AL_KHAIRIAH PEDU KUALA NERANG KEDAH ingin mohon menggunakan teks pidato ini untuk pembelajaran anak pelajar sekolah saya .sekian terima kasih

MU'ALLIMAH said...

Assalamualaikum.

Saya Fathiyyatul Amami dari sekolah men. Al-Amin Bestari Merlimau, Melaka. Mohon perkongsian teks ini sebagai rujukan saya.

Terima kasih banyak. Moga diberkati selalu.

nabilah othman said...

asslammualaikum cikgu.
saya Mohamad Syuaib Bin othman(adik kpd owner google account ini) dari Kedah. saya memohon keizinan utk membuat teks ini sbagai rujukan dlm prtandingn usrah-usrah di peringkat sekolah ..
terima kasih ;)

Unknown said...

Saya Mohd. Adib Danial dari IPGKTB ingin memohon utk menggunakan pidato ini sebagai rujukan utk kerja kursus..
terima kasih..

Ummu Kalthum Abd HI said...

Assalamualaikum cikgu.

Nama saya Ummu Kalthum Binti Abdul Hi dari SMK Canossa Convent Melaka. Saya mohon izin untuk mengambil beberapa idea untuk saya selitkan dalam teks pidato saya. Mohon halalkan ya cikgu :)

Unknown said...

assalamualaikum
saya salbiah binti mohd redzuan
dari sek men agama al-ihsan, kuantan, pahang.
saya memohon jasa baik tuan untuk menggunakan bahan dari blog tuan untuk dijadikan bahan pengajaran di dalam kelas saya.saya juga memohon teks ini dijadikan rujukan buat murid saya memasuki pertandingan pidato di peringkat daerah nanti.
sekian, terima kasih.

Harmi bin Mohammad Jamil said...

Bagi semua yang telah meminta izin, memperkenalkan diri (nama & institusi), maka saya izinkan untuk anda mengekstrak teks/bahan dalam blog saya ini. Terima kasih.

Bagi yang tidak memperkenalkan diri dan institusi dengan selengkapnya, maka saya tidak mengizinkan anda mengekstrak apa jua bahan dalam blog ini sehinggalah anda berbuat demikian. Harap maklum.

teja said...

Assalamualaikum cg.
Sy nor khatiha asmida bt mohd subari dri smk sultan sulaiman,kuala terengganu,terengganu ingin meminta izin supaya sy dpt gunakan teks pidato ini untuk prtandingan pidato yg akn dtg. Mohon cg benarkan. Trima kasih.

Unknown said...

Assalam
Mohon share panduan ilmiah bahan pidato tuan untuk membantu anak pelajar saya yang terlibat dalam bahas dan pidato

FR. Siti Noor Daud
SMK Rantau Petronas

Unknown said...

assalammualaikum cikgu, nursyafiqah baharun dri ip keningau. mohon penggunaan teks cikgu ni :)

Unknown said...

Assalamualaikum WBT. Cikgu.

Saya Muhammad Adzfar Aiman Bin Norizam
Dari IPG Kampus Dato' Razali Ismail

Ingin mengambil input-input penting dari blog cikgu.

Terima Kasih.

Unknown said...

Assalamualaikum WBT. Cikgu.

Saya Muhammad Adzfar Aiman Bin Norizam
Dari IPG Kampus Dato' Razali Ismail

Ingin mengambil input-input penting dari blog cikgu.

Terima Kasih.

fatimah adilah said...

Salam cikgu harmi. Sya fatimah adilah binti azhar dri smk jitra kedah. Saya pernah hadiri bengkel debat bahasa melayu ckgu pada tahun 2014 yg lalu yg diadakan di sekolah saya. Saya nk mintak izin untuk rujuk teks pidato ini sbagai persediaan untuk pementasan pidato peringkat sekolah pada 21 mac 2015.. Terima kasih cikgu

Unknown said...

Assalamualaikum cikgu....
Saya Puan Hasiah Bt Ali dari SRA An Nur Sri Kundang Selangor...memohon jasa baik dan izin dari cikgu untuk menggunakan terks syarahan cikgu sebagai rujukan dan idea untuk saya mengolah teks syarahan saya untuk peserta saya yang akan bertanding sesi pidato akan datang....mohon dihalalkan agar beroleh barakah dari Allah...terima kasih yang tidak terhingga dan mudah-mudahan beroleh pahala dan barakah dari Allah di atas perkongsian yang cikgu izinkan .

aein said...

ASSALAMUALAIKUM.
SAYA SITI NORAEIN MOHD HADI DARI INTEC EDUCATION COLLEGE INGIN MERUJUK INPUT-INPUT YANG DIPAPARKAN OLEH CIKGU.
HARAP DIIZINKAN .TERIMA KASIH.

izzah maaruf said...
This comment has been removed by the author.
Little Miss A said...

Assalamu'alaikum cikgu. Saya Irah dari Smk Oya. mohon izin ckgu utk menggunakan isi dlm teks pidato ini sbg panduan utk sy sediakan teks pidato peringkat bahagian tidak lama lagi :)

Little Miss A said...

Assalamualaikum cikgu. Saya Izzah Atirah dari SMK OYA. Saya mohon keizinan cikgu utk gunakan isi pidato ini utk menyediakan teks pidato saya tidak lama lagi :)

Unknown said...

Assalamulaikum....saya Naim ingin meminta izin untuk mengekstrak apa-apa bahan daripada blog ni..
jutaan penghargaan saya ucapkan
Terima Kasih

Unknown said...

Assalamualaikum...saya Izzan Naim ingin meminta izin untuk mengekstrak apa jua bahan daripada blog ni..
Jutaan penghargaan saya ucapkan
Terima Kasih

Unknown said...

Assalamualaikum
Saya Syakila Abd Mutalib daripada shah alam sek 27 semlm anak saya yang bersekolah asrama swasta di sekolah Menengah HIRA Jeram memohon saya mencari di web site pidato yang boleh menjadi contoh untuk pembelajaran jadi saya mohon izin untuk mencetak pidato cikgu untuk dijadikan rujukan untuk anak saya. Saya boleh di hubungi norsaham@gmail.com.

Terimakasih.
Syakila

Unknown said...

Assalamualaikum cikgu
Saya Syakila Abd Mutalib
drp Shah Alam Sek 27
bagi pihak anak Nurkhalisah Amirah
bersekolah di SM Hira Jeram Form2
Semlm anak saya menalipon dan meminta saya mencari pidato yang boleh dijadikan contoh dengan itu saya mohon utk mencetak pidato cikgu sebagai rujukan anak saya. Terimkasih.

Unknown said...

Assalamualaikum, cikgu. Saya Fahada Nur binti Mohd Sariff dari SMK Dato' Haji Hussein. Saya memohon menjadikan teks pidato ini sebagai rujukan dan panduan untuk pertandingan pidato yang saya sertai. Syukran, cikgu.

Harmi bin Mohammad Jamil said...

Saya hanya mengizinkan mereka yang telah memperkenalkan diri selengkapnya (nama penuh & nama institusi) sahaja untuk mengekstrak apa jua bahan dalam blog ini.

Jika tidak dapat menulis komen di ruangan ini, sila mohon keizinan menerusi sms.

Bagi yang sudah meminta izin & sudah memperkenalkan diri, maka saya izinkan & halalkan segala ilmu yang diperolehi menerusi blog ini. Semoga bermanfaat.

meksebeng said...

Assalamualaikum cikgu, nama saya Fatin Afiqah Binti Azri dari SMK SUBANG, KG MELAYU SUBANG, SHAH ALAM, SELANGOR. Saya hendak menggunakan sedikit idea, bahan rujukan untuk pertandingan pidato mpbj bulan ini. Doakan kejayaan saya. Terima kasih cikgu.

Unknown said...

Assalamualaikum,Cikgu.
saya Siti Zaidah Binti Zakaria Dari SMK Tansau Penampang,Sabah.
saya mohon keizinan Cikgu untuk mengambil teks pidato ini sebagai rujukan.
Terima Kasih Cikgu.

manjaku said...

assalamualaikum cikgu harmi saya ahmad muhaimin dari tunas,saya nak minta izin untuk ambil beberapa isi untuk latihan pidato

Unknown said...

Slm perkenalan cg.sy muhd sabri dari smk lbnak,Sabah .mohon izin untuk dshare sbgai bhan dlm prtdgn pidato sy cg.smoga dhalalkan .syukran

Unknown said...

Asalammualaikum.sy muhd sabri dari smk lmbnk sabah.mohon jasa baik cg untuk izinkan sy share ..sbgai bhan dlm pidato sy...smoga diizinkan..syukran cg

Saidatul Adani said...

SAYA SAIDATUL ADANI BT MOHD ESA DARI SMKA SEGAMAT INGIN MENGEKSTRAK POIDATO INI .

Unknown said...

assalamualaikum cikgu. saya siti husna binti jeffry dari smk jeram.. mohon kebenaran cikgu utk mengambil sedikit idea untuk menghadapi pidato peringkat negeri

Unknown said...

assalamualaikum cikgu. saya siti husna binti jeffry ingin menggunakan idea cikgu untuk dijadikan bahan rujukan utk pertandingan pidato

fyqa fyra said...

Assalamualaikum.. cikgu Harmi,
saya Afiqah Zafiera dari SMK Agama Johor Bahru (pelajar tingkatan4)
Ingin meminta izin untuk menjadikan teks pidato ini sebagai bahan rujukan saya... boleh?

Noah Benjamin said...

Assalamualaikum w.b.t. Saya Hamka Bin Ramly dari Kolej Matrikulasi Johor. Saya ingin meminta izin untuk menjadikan teks pidato cikgu sebagai bahan bagi pertandingan pidato dalaman yang akan dilangsungkan tidak lama lagi.

Aneey ♬ said...

Assalamualaikum. Nama saya Rahayu binti Sulaiman. Pelajar SMKT Port Dickson. Saya ingin memohon keizinan daripada cikgu untuk menjadikan teks pidato di atas sebagai panduan . Terima kasih , cikgu :)

Unknown said...

Salam cg,saya nak guna teks sbagai bahan sekolah
smkpndanjaya

Unknown said...

Salam cg, saya nak teks sbagai bahan srkolah tau
smkpndanjaya

Unknown said...

ASSALAMUALAIKUM
SALAM SEJAHTERA..

Saya Nurul Asmawiyah wakil bagi pihak adik saya Isyraq Marzuqi SAM Batu 10 Hulu Langat

mohon ambil skrip pidato utk tujuan rujukan. hanya Yang Maha Esa dapat mbalas budi tuan..moga dihalalkan n terima kasih tidak terhingga.doakan kejayaan adik saya yg baru berkecimpung dalam dunia pidato ini.

Unknown said...

Assalamualaikum w.b.t
Tuan?sye Nurul ilyani binti che Ahmad dari Sekolah Menengah Kebangsaan Chini,Pahang .ingin meminta izin untuk mengambil isi pidato ini untuk dimasukkan ke dalam pidato saye..mohon tuan izinkan dan halalkan ilmu ini untuk saya gunakan..
Tolong doakan sye sekirenye saye layak memasuki ptandingan selpas berjaya dlm pmilihan ..doakn sye ye tuan..Terima kasih Tuan..

Unknown said...

Assalamualaikum w.b.t
Tuan?sye Nurul ilyani binti che Ahmad dari Sekolah Menengah Kebangsaan Chini,Pahang .ingin meminta izin untuk mengambil isi pidato ini untuk dimasukkan ke dalam pidato saye..mohon tuan izinkan dan halalkan ilmu ini untuk saya gunakan..
Tolong doakan sye sekirenye saye layak memasuki ptandingan selpas berjaya dlm pmilihan ..doakn sye ye tuan..Terima kasih Tuan..

Unknown said...

Assalamualaikum...cikgu
Saya nurul ilyani binti che Ahmad daripada sekolah menengah kebangsaan chini 2,Pahang..ingin memohon mengambil isi pidato cikgu untuk digunakan dalam teks pidato sye..Mohon cikgu berikn keizinan kepada sy untuk mengunakanye..doakn sye lulus dalam pemilihan dan dapat buat yg terbaik semase pertandingn..Terime Kasih cikgu..

Unknown said...

Assalamualaikum cikgu.
saya Muhammad Zulfaqar Bin Zakaria
daripada KUIM

mohon izin copy ayat2 yang mantap dari teks pidato ini.terima kasih cikgu.

Unknown said...

ASSALAMUALAIKUM<

Saya Anis Shafinaz Binti Ibrahim, pelajar dari Universiti Sains Malaysia,ingin memohon izin pemilik blog ini untuk membuat salinan pidato ini.saya ingin jadikan bahan ini sebagai bahan untuk kajian subjek wacana saya.

ISMAIL said...

Assalamualaikum w.b.t

Blog tuan penuh dengan maklumat tentang pidato.Terima kasih tuan.Saya telah menggunakan maklumat yang ada di sini.Halalkan... semoga tuan dimurahkan rezeki oleh Allah s.w.t.Aaaminn.

Unknown said...

Saya Umilailatulniza daripada Universiti Sains Malaysia ingin meminta izin daripada pihak tuan untuk menggunakan teks pidato tersebut sebagai rujukan. Hal ini demikian kerana, saya akan mengikuti pemilihan sebelum bertanding sebagai wakil daripada Universiti Malaysia. Saya amat berharap agar pihak Tuan menghalalkan segala cetusan idea pemikiran yang tertera pada teks tersebut.Perhatian daripada pihak tuan saya dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

Nurulzyeds said...

Assalamualaikum cikgu,
saya Nurul Hayati dari Sekolah Tun Fatimah, Johor mohon keizinan untuk mengambil contoh beberapa isi yang berguna daripada teks pidato cikgu untuk dimuatkan dalam teks pidato saya.
Terima kasih.

Unknown said...

assalamualaikum. saya Nur Aliya Syaffa' bt Zulaidi. pelajar asasi sem 2 dari Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor.

boleh kah saya mengambil teks ini buat panduan kepada saya?

Kim Li Hin said...

Salihin Syahmi

Mohon share teks,Tuan....Semoga Hidup Tuan Diberkati...Aamin....

Kim Li Hin said...

Salihin Syahmi

Assalamu'alaikum...
Saya ingin meminta izin untuk copy paste teks...Diharapkan Cikgu berbesar hati untuk membenarkannya....

NORSHALIZA MD LAZIM said...

As salam... Cikgu Harmi, saya Cikgu Norshaliza dari SMK Bandar Tasek Mutiara, mohon untuk 'share' teks ini... saya ingin jadikan contoh kepada pelajar saya... kebenaran drpd cikgu, saya dahulukan dengan ucapan jutaan terima kasih... semoga teks ini menjadi ilmu yang bermanfaat... in shaa Allah.

Cinta Antara Kita said...

Assalamualaikum

Tuan, saya mohon share untuk kegunaan anak2 didik saya...t kasih atas perkongsiaan yang amat bermanfaat ini..

Norzalifah Bakri
SMK Sg Manggis

Cinta Antara Kita said...

Assalamualaikum

Tuan, mohon share untuk kegunaan anak2 didik saya. Terima kasih atas perkongsian yang sangat bermanfaat ini.

Norzalifah Bakri
SMK Sg Manggis

Unknown said...

Assalammualaikum CIkgu.

Saya Mohd Effizan Bin Wahid dari SMK Merapok mohon untuk menggunakan beberapa isi penting dan idea utama dalam pidato ini untuk dijadikan sebagai rujukan pelajar-pelajar saya.

Terima Kasih

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Assalamualaikum w.b.t

Nur Atifah Bt Sulong
Sekolah Menengah Imtiaz Yayasan Terengganu Kuala Nerus

Saya ingin meminta izin cikgu untuk menjadikan teks pidato ini sebagai salah satu teks contoh yang akan digunakan dalam uji bakat pemilihan wakil pelajar dalam pertandingan pidato dan sebagai salah satu panduan dalam penghasilan teks pidato yang baik. Terima kasih cikgu.

Unknown said...

junita yahaya
sk matang

Mohon izin gunakan semua teks pidato dlm blog ini utk tujuan latihan n pengajaran kelab BM sekolah ya. Mungkin jgk akan digunakan untuk pertandingan pidato antara sekolah2 rendah (SK dan SJKC) pada masa akan datang. Terima kasih.

Anonymous said...

Assaamualaikum.. cikgu mohon share bahan debat ini untuk rujukan pelajar di SMUA Hamidiah. Terima ksh atas keprihatinan cikgu.

Unknown said...

Hisham bin Fauzi
Kerja Sendiri

Pohon share

Unknown said...

Cikgu boleh tolong tak...tajuk levih kurang sama"pelajar cemerlang generasi terbilang"mohon cikgu tolong bagi sikit ayat dramatis cikgu.tq😀

hakak perak said...

Assalamualaikum..saya nurul izzati dari kelantan..saya memohon untk mgambil beberapa point untk saya guna membuat teks syarahn.terima kasih.

Unknown said...

Assalamualaikum WBT.
Saya Salina Othman
Dari SMK Agama Al-Khairiah Segamat
Saya mohon izin cikgu untuk mengambil isi-isi penting daripada teks pidato cikgu ini. Harap cikgu izinkan dan halalkan.

Roslan said...

sy normah tawau sabah.mohon izin jadikan teks pidato pendidikan cemerlang negara terbilang sebagai rujukan. trm kasih

Roslan said...

salam, sy normah tawau sabah. mohon izin jadikan teks pidato pendidikan cemerlang sbg rujukan

Unknown said...

Assalamualaikum WBT...

Saya Norjumatiah binti Abdullah
Guru BM dari Sekolah Henry Gurney (Wanita) Kota Kinabalu, Sabah
Sekolah dalam penjara.

saya mohon share teks pidato cikgu untuk anak murid saya yang akan bertanding dalam Pertandingan Ko-Akademik, Rekacipta dan Kebudayaan.

Tak lupa doakan kejayaan sekolah kami.. :)

Shazwini Sharrifol said...

Assalamualaikum Cikgu , Saya Shazwini Sharrifol dari SMK Seri Perak , Parit Buntar ingin meminta izin untuk menggunakan teks ini :))

Unknown said...

Saya Hamizah Binti Ismail dari SMK. Bertam Perdana, Kepala Batas, P.Pinang mohon mengambil teks pidato ini. Terima kasih.

Unknown said...

assalammualikum cikgu , saya Siti Umairah Najwa, pelajar tingkatan 5 di Sekolah Menengah Kebangsaan Pantai WP Labuan .
Cikgu, saya tertarik dengan teks yang disediakan cikgu, izinkan saya untuk mengambil teks cikgu untuk pertandingan pidato peringkat sekolah . Mohon cikgu izinkan . Terima kasih cikgu .

Unknown said...

Assalamualaikum Cikgu
Saya mohon izin mengambil sedikit bahagian daripada teks pidato untuk rujukan .

Siti Zurhaida bt Syed Ali
MRSM Transkrian, Nibong Tebal

Unknown said...

Assalammualaikum .

Saya Nur Caya binti Sabbi
Dari Institusi Pendidikan Guru kampus Darulaman, 06000 Jitra Kedah.

Saya memohon izin untuk mengambil isi-isi penting teks pidato ini untuk pembelajaran saya. Terima kasih diatas ilmunya. Semoga Allah membalasnya dengan segala kebaikan dunia akhirat. Terima kasih.

Unknown said...

Assalamualaikum WBT, Cikgu.

Saya nur amelia ramli
Dari SMK Seri Kota Puteri

Saya memohon untuk mengambil beberapa idea yang berguna untuk digunapakai dan dimasukkan ke dalam teks pidato pelajar saya. Mohon halalkan segala ilmu yang cikgu beri dalam blog ini. Terima kasih cikgu.

Unknown said...

Assalamualaikum WBT, Cikgu.

Saya nur amelia ramli
Dari SMk seri kota puteri.

Saya mohon untuk mengambil beberapa idea yang berguna untuk dimanfaatkan ke dalam isi pidato pelajar saya. Mohon halalkan segala ilmu yang cikgu beri diblog ini.Terima kasih cikgu.

SMK Senawang said...

Assalamualaikum En. Harmi. Saya, CIKGU NOOR HASIMAH BT. AB. HAMID, dari SMK Panchor, Seremban. Saya baru diberi tugas oleh pihak sekolah sebagai guru pembimbing untuk pemidato sekolah. Saya tidak ada pengalaman dalam penulisan teks pidato. Sehubungan dengan itu saya memohon keizinan daripada pihak En. Harmi untuk menjadikan teks pidato En. Harmi ini sebagai bahan rujukan saya. Saya juga berharap En Harmi menghalalkan ilmu penulisan pidato En. Harmi ini. Jasa bakti dan ilmu yang En. Harmi sampaikan ini hanya Allah sahaja yang dapat membalasnya. Terima kasih.

Unknown said...

salam tuan ,sy afiqah natasaha binti mohd rouse ,dari johor,bersekolah di smk convent muar,sy mohon kebenaran tuan untuk copy teks ini untuk kegunaan sy bagi pertandingan pidato piala diraja peringkat daerah....mohon diizinkan

Unknown said...

salam tuan,saya afiqah natasha binti mohd rouse,berasal dari johor,bersekolah di smk convent,sy memohon izin tuan memberi kebenaran untuk sy copy teks ini untuk kegunaan saya untuk menyertai pertandingan pidato piala diraja dan ini merupakan pengalaman saya kali pertama.....mohon tuan izinkan ...

Unknown said...

saya harap tuan izinkan kerana saya telah copy teks ini terlebih dahulu sebelum tuan izinkan ....minta maaf kerana saya terlampau kesuntukan masa ..harap tuan izinkan dan memaafkan sy ....

Unknown said...

Assalamualaikum Cikgu Harmi? Saya pohon untuk berkongsi bahan ini...Terima kasih.Pohon dihalalkan...

umurahmah said...

Assalamualaikum. Nama saya Iman Nabila dari smk pasir gudang 2.saya memohon untuk mengambil sedikit isi teks ya.

ims said...

salam tuan, saya iman nabila dar smk pasir gudang 2 memohon untuk meminjam teks untuk kegunaan saya bagi pertandingan pidato.

«Oldest ‹Older   201 – 299 of 299   Newer› Newest»